Am I good enough...?

Sov jättehårt inatt. Behövde sova kan jag ju säga... ;) Vaknade vid 8 och kände mig ganska dö, men gick upp. Gjorde mig i ordning och gav ninisarna mat. Och vid 9 drog syrran och jag upp till Röda Valsta. släppte ut hästarna, mockade, tog ner hö, fyllde på hösilage och hjälpte Joar att ge Tambu (en av katterna) sin medicin.
Sen drog vi hem igen och gjorde rent hos kaninerna, tog en fika och cyklade sen upp till hästarna igen. ;) Ställde in Björk i stallet, och borstade sen Frenja och Fruska. Sadlade på och drog ut på en ridtur på travbanan. Jag red Frenja, deras 5-åriga islänning som ganska nyligen är inriden. Hon är inte färdigutbildad ännu, men hon är på god väg. Hon är otroligt trevlig och stabil. Lite envis, har hon fått från mor Fruska. ;) Syrran red Fruska, som var något pigg och envis idag. :P Mamma kom efter på cykel sen, för hon skulle plocka toppmossa i skogen.
Ridturen gick bra, det var härligt att sitta på hästryggen igen. :) <3 När vi bara ahde en liten bit kvar hem så bytte vi hästar.... syrran ville testa Frenja. Var verkligen skillnad att kliva av Frenja, som är ganska hög, och sitta upp på lilla Fruska. ;) Men det gick bra hem... :)

Släppte ut ninisarna när vi kom hem. Pelle mår bättre i benet, så det är nog en fysisk skada, som går över med lite vila förhoppningsvis. <3 Gjorde rent hos Java för en stund sen och har även städat mitt rum. Satte upp ljusstaken, ljusslinga och en girlang. :D Så blev lite julsjuk faktiskt... :P
Nu ska vi åka till Malmköping för o handla o hyra film. ;)
Puss och kram...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0