Light a candle...

Tidigt upp idag också. Kom ut till hundpensionatet vid typ 7.15. Allt var lite halvrörigt idag... men i alla fall. Vi gav hundarna mat. Skitsofren-hunden (Elton) skällde som en tok, så man blev fan döv nästan. Ville bara dampa sönder på hunden. När alla hade ätit sin mat, så gick vi ut på en "kissrunda" med var och en. När det var färdigt så städade Jinne hos dagishundarna, medan jag och Trixie städade hos pensionatshundarna. Elton slängde vi ut i en hundgård, så vi slapp hans jävla skällande. De andra hundarna skötte sig jättefint. Kom en liten tax idag också, lilla Fia. Jättesnäll och jätteglad. Helt hyper. ;) <3 Haha, roligast idag var... Trixie och jag upptäckte att det var lite stopp i slangen till dammsugaren, så vi kröp runt på golven med bara munstycket. xD Så kom Roger och fixade det, och så skulle jag dammsuga lite till...
Jag: Åh, nu suger den!
Jinne: Va? hahahaha..
Haha, vi garvade som tusan. xD
När det var rent och fint överallt så gick vi in. Klockan var typ 10 då, sen gick vi ut igen 11.40. Gick ut med dagishundarna först. Jag fick då ta Sigma, en 6 månaders sprinegr spaniel. Hon är otroligt söt, men har ALDRIG träffat på en olydigare hund. Hon kan inte ens "sitt"! :O Och gå i koppel kan hon absolut inte. Hon drar så jävla mycket och hon brydde sig inte om nått jag gjorde! Ville typ strypa henne lite... ;) <3 Men hon behöver nog tränas själv först, innan hon går bland andra hundar, för hon kan inte koncentrera sig, utan måste ha koll på alla andra hundar.
Träffade också Huippo (uttalas Höjpo) idag. En liten skit som är asglad när man bryr sig om bara honom. Han är lite halvt skitsofren. :P Vid 12.15 så gick vi in, o käkade mat. Sen satt jag i soffan med Felicia (deras dotter). Vi målade i ett block med massa dinosaurier i. hihi... ;)  Ganska seg dag, och jag vill ha mer grejer att göra. Annars gre det mig inget. Men idag åkte Jinne och Trixie hem, så nu tänekr jag köra mitt rejs, och faktiskt gå med hundarna. Jag menar, de hundarna som bor på pensionatet är ju där i flera veckor (en del), så de måste ju få komma ut och göra lite saker. Inte gå en liten promenad på 15 minuter. :S

Aja, har hunnit gå en promenad med Shintilla (syrran är barnvakt idag). Och så har jag ju gjort rent hos kaninerna. Pappa hämtade mig vid halv 2 idag, så jag tänkte att jag skulle hinna träna odjuren, men när jag skulle ut och bygga bana, så började det regna. :( HATAR den här jävla hösten!!!
Men tog ut Nasse och Toulose i skogen... Tessi och Felix fick gå ut en liten stund i hagar. Pelle är ju fortfarande halt, så han fick sitta inne.
Oj, det blev ett långt inlägg! ;) Skriver igen imorrn... bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0