Ny praktik! :D

Gick upp klockan 6 i morse. Trött som tusan... ;) Vid 7 åkte mor och jag mot Bronäs hundpensionat. Mamma släppte av mig där och så åkte hon till jobbet. Jinne och Trixie (2 andra praktikanter där) visade mig allt och så. Vi började med att gå kissrundan med alla hundar. Cesar, Mickey, Myran, Bacho, Ganza, Yatzy och Katla (de 3 sista är Rogers och Annas egan hundar, de som har pensionatet). Sen fick pensionathundarna mat. När all mat var uppäten så gick vi en rund med Myran, en ursöt cocker spaniel med jättestora framtassar som jag blev jättekär i. ;) Hon var jätteblöt och smutsig när vi kom tillbaka så då badade och borstade vi henne eftersom hon skulle åka hem. Vid halv 9 tror jag, så kom hennes matte/husse och hämtade henne. :( Sen gick vi med resten av hundarna. Cesar är en amstaff/engelsk bulldog på 6 år. En urmysig herre. <3 Mickey är en importerad gatuhund, som ett äldre par äger. Han är smällfet, har aldrig sett tjockare hund. Han är så tjock att han till och med haltar. Han har blivit påkörd en gång i sitt liv också.. :( <3 Så på pensionatet bantas han. Husse har insett att något måste göras, men matte matar på som vanligt. Asså, en del människor ska inte ha djur. Tyckte så sjukt synd om honom. Han orkar knappt gå 500 m. :O Usch, det var så hemskt att titta in i hans olyckliga ögon. :'( <3
Bacho är en amstaffblanding, som även där har helt fel ägare. Ägarna är jättenervös och vet inte alls hur de ska hantera honom, vilket leder till att Bacho blir osäker, och har bland annat bitit Roger 1 gång. Visar man bara vem som bestämmer så gör han inget. Han är bara jätteosäker. När man säger åt honom att sitta, så tvekar han, precis som om han inte är säker på om det var det han skulle göra...
Rogers och Annas hundar då... Yatzy är en rottweiler tik, som tycker att hon är störst och vackrast i hela världen. xD Jättesnäll, och full med energi. Hon blev helt crazy idag, och hoppade rätt in i min ena skinka, så har lite ont efter det faktiskt. :P Ganza är en jätteliten skit (ser ut som en mini juck ruzzel). Hon lyssnar typ inte när man kallar på henne, men när hon väl kommer så är hon jättemesig. Lägger sig i underläge direkt.
Katla är en rottweiler hona på 18 månader. Hon har blivit illa behandlad i tidigare hem. Hon är verkligen genomgo, men kryper ihop till en boll typ när man tar tag i halsbandet. Höjer man rösten lite, så kryper hon ihop och blir så liten hon bara kan, så något har hon ju råkat ut för. :( <3

2 dagishundar var det också idag. Atos, en labrador, som var allmänt tokig. xD Han tacklade till mig i bröstkorgen idag, så jag trodde jag skulle flyga omkull. ;) Sen var det lilla Smilla, en liten skit med hur mycket energi som helst. Har aldrig sett en hund springa så jäkla fort någon gång.

En helt okej dag, lite slö på slutet bara. Men hundarna är goa, människorna är jättetrevliga. Man känner sig verkligen välkommen. :)
Imorrn är en ny dag, så jag hoppas även den blir bra! ;)

Kommentarer
Postat av: malin

skönt att det gick bra på praktiken, hoppas det fortsätter så :) själv är jag hemma och är sjuk fortfarande, tror inte jag har feber som igår, men riktigt kry känner jag mig inte, blir nog hemma imorgon också så att jag kan gå till skolan på onsdag och skriva nationella i 5 timmar..

2009-11-16 @ 19:40:53
URL: http://mwidenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0