They light up my world!

Praktiken idag var lite seg. Började med att den nya hunden som kom igår, Elton, hade skitit i hela sin box, så fick städa där först. :S Nog för att jag brukar klara av sånt, men hunddiarré är fan inte nice. Elton är en gråhund, som är typ skitsofren tror vi. ;P Han skäller typ hela tiden, och när man ställer sig i närheten o tittar på honom så morrar han och visar tänderna. :O Men så fort man tar upp kopplet så blir han tyst och börjar vifta på svansen. Vadå konstig? :S Jag litar inte på honom...

Kom en "ny" hund för mig, till hunddagiset idag. Kisen, en boxer, asmysig. Blev typ assegt på slutet idag, för då satt vi bara inne och glodde på tv. Jag vill ju gå långa promenader med hundarna. Jag menar, pensionatshundarna är ju där i flera veckor, de behöver ju aktiveras och så. Men den längsta promenad jag gått var idag och den tog knappt 20 minuter. :O Men men... mamma hämtade mig vid 3.

Gjorde rent hos kaninerna när jag kom hem. Pelle är halt på höger bak. :/ <3 Antagligen en stukning då hans landningar från sin sitthylla inte alltid blir så bra. <3 Tvättade Pelles och Toulose ögon, för det rinner lite ur dem.
Åkte coh hämtad halm och hö också, så nu är boden fylld igen. ;)

Just det... kusin Majas kanin lever inte längre. :'( Hon hade fått navelbrock. Och då kan tarmen leta sig ut dit, och det hade hennes gjort, så det var därför hon inte kunde bajsa. :( En veterinär ute i Dunker opererade henne, men det gick inte att rädda henne. Det ahde gått för långt allting... usch, det är så hemskt. Skuttan var bara 6 månader. :( <3 Tycket så synd om lilla Maja, inte lätt att vara 7 år och förlora sin bästa vän. <3 Maja är ensamt barn, och Skuttan var ju hennes lilla bebis, som hon tog hand om, som hon fick ta ansvar för. Hon kände sig behövd... nej, usch, det är så hemskt alltihopa. :( <3

Nu ska jag i alla fall duscha, och sen titta på tv och sen SOOOOOVA! Så skriver imorrn igen... pussss


Fotade lite idag. Älskar den här bilden. Nasse ser ut som en liten bebis. hihi ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0