Så lyckad dag :D

Sov inte så bra inatt heller. :/ Men klockan ringde halv 8 och jag gick upp. Syrran kom in från boden då (hon och Erica sov där) .Vi 2 sparng runt och fixade lite grejer som inte Erica fick se. Sen hämtade vi Erica, käkade frukost och fixade sen krokbanan och lite annat. Vid 10 kom alla människor. Vi körde igång med krokbanan och när det var färdigt, tog vi fikapaus, och Sanna och jag bygde om till rakbana. De som skulle tävla i det tävlade. Vi avslutade hopptävlingen efter det. Bokstavssök var nästa aktivitet. Vi hade tagit 9 bilder på ställen runt omkring på våran tomt, och på de ställena fanns en bokstav. Av de 9 bokstäverna skulle de få fram ett ord. Och efter mycket klur så kom de på vad det var. Myxomatos! Som är en kaninsjukdom. Var roligt att se alla springa runt och leta. Men roligast var alla gissningar innan de kom fram till rätt svar. xD Efter det drog vi oss till hinderbanan, där de skulle fylla en mugg med vatten, sen hoppa över ett hinder, kravla under ett parti, ge Sanna muggen, sedan snurra 10 varv på ett ridspö(lite svårt att förklara, men de böjer ner så de har pannan mot ridspöet), få tillbaka muggen med vatten, sedan springa slalom och sedan tömma i vattnet i en flaska. Riktigt roligt att se alla vingla runt som yra höns. xD Blöta blev de, men alla tyckte det var skitkul! ;) Klockan hade nu tickat iväg, så vi begav oss ner i skogen för att grilla korv. Riktigt mysigt! Jag skulle försöka fixa upp elden, men jag lyckades välta allt så elden slocknade. Jag erkänner.. jag suger på att fixa upp eld! xD Men vi fick till lite glöd så alla fick korv. När alla var mätta och glada så fortsatte vi med lite aktiviteter. Blev stövelkastning, som var väldigt svårt. Sen in för att köra "stolleken" eller "hela havet stormar", vilket man nu vill kalla det. Bon var nästa ställe. Där körde vi blindleken där de fick känna på olika saker, sen blev det djurcharader, de skulle också gissa vad delarna på ett kaninkranie hette. Sist av allt var prisutdelning!

En mycket lyckad dag med klubben! Så otroligt roligt... jag älskar att planera saker och göra massa saker med de här ungarna! <3 De är underbara och såååå härliga!
Nu är jag jättetrött! Har plockat undan allt och har även hunnit göra rent hos mina små odjur. Ska snart lägga mig i soffan och dö lite. ;)


Alla härliga människor som deltog under dagen! :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0