Yihaa ;)

Vaknade vid 8. Kändes som någon hade kört över mig med en ångvält, men ahde nog bara bitit ihop tänderna lite mycket inatt. ;) Tog mig upp och gjorde mig i ordning. Vid kvart i tio skjutsade pappa, mig och syrran till Snösvad. Väntade en stund på Erica. Då tog vi in hästarna, Boris och Jordan och borstade dem. Jag flätade lite svansvar och manar. :) Sen tog vi in dem i rundkorallen där vi longerade dem lite. Sen ut på ridbanan.
Erica var inte så taggad idag, eftersom de var och avlivade sin katt inatt. :( <3 Så jag satt upp på Jordan och red.
Var riktigt roligt att känna den där känslan igen. Han fjompade sig massor... var tydligen spöken överallt. xD Men jag red på ändå. När jag var nöjd med honom så fick jag sitta upp på Boris. Han avr stel och ville inte alls släppa... testade trava lite och blev as chockad. VILKEN TRAV! :O Helt underbar... han bara flöt fram. Ashäftigt var det! :) Han släppte lite när jag fick igång traven, men det var fortfarande något som var fel.
Han vägrade fatta vänster galopp först, men till slut gick det och då avslutade jag. Vi skrittade av båda två... sen gick vi in i stallet och borstade. Tog ut dem i rundkorallen sen igen för att testa löshoppa dem. Började med Jordan. Han var riktigt pigg och tyckte det var roligt... :) Lite felbedömingar, men inte så lätt när man inte har hoppat så mycket. Boris var lite osäker först, men gjorde några riktigt snygga hopp. Sen ville han inte sluta springa... xD <3 Men vi fick stopp på han och tog in han i stallet. Sen slängde vi på täcken och så fick de gå ut i hagen.

Pappa hämtade oss och vi åkte hem o åt. Sen gjorde vi rent hos kaninerna. Följde sen med till E-tuna för att hälsa på Robert och Malin en snabbis! <3

Nu ska vi titta på Wallander. :)

Jag och Jordan. :) <3

Jag och Boris :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0