Äntligen helg! :D

Igår var det tråk-torsdag, men tog mig igenom dagen. Var trött som tusan o på sista lektionen så var jag typ mer död än levande. Sirkka följde med hem eftersom vi skulle rida idag. Så vi kollade på Glee o sen kollade vi på en film, "En djävulsk romans" som slutade dåligt enligt mig.

Idag så ringde klockan 7.30, så vi masade oss upp, käkade frukost och gav kaninerna mat o vatten. Sen så drog vi upp till Röda Valsta. Sanna följde med o borstade Björk, medan jag o Sirkka pysslade med Frenja o Fruska. Vi sadlade på o gav oss iväg. Och oj vilket äventyr det blev. ;) Red i 50 cm djup snö bitvis. Fick hoppa av o gå ibland för att röja träd ut vägen som hade böjt sig över stigen och för att Frenja var helt slut. Vi red en runda som vanligtvis tar 40 minuter, men som idag tog drygt 1 timma. Men det var härligt, trots att jag blev kall o blöt. Duschade direkt när vi kom hem, och seriöst, mina lår o rumpan var helt illröda. Såg ut som solbrännan på sommaren. :P Tog 13-bussen in till Flen för att ha Hälsopedagogik klockan 14.30. Där så fick vi sätta oss ner o fundera ut ett mål som vi vill arbeta med i kursen, inom hälsa. Jag ska jobba med mitt självförtroende och min självkänsla. När målet var satt så fick jag fundera ut hur jag ska nå mitt mål o sen sätta upp en strategi.
Det känns riktigt bra! Putte (lärarn) är superbra! Han får en verkligen att tro på allt igen... det är det här jag behöver, något positivt i skolan! Så blev ett bra avslut på veckan! :D

Nu är det helg och den kommer användas till skidåkning, träffa Nora, åka i slangbacken i Malmköping, pyssla om mina älsklingar m.m.
Lilla Java vill ha rent nu så ska gå o fixa det. :) <3
Bye bye...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0