Försöker bara leva...

Skoldagen igår sög... tråkiga lektioner och jävla cp-människor som trycker ner en bara. Så var inte så glad när jag kom hem... men när vi åkte in till Malmköping på kvällen för att handla på Tempo så klev Mikaela o Yami in där. Bara det gjorde mig piggare o gladare. :) <3
Kvällen igår var okej. Var ju inte på nått vidare humör, men var bara att le. Sirkka o jag tittade i alla fall på Glee, och sen vid typ halv 10 så gick vi o la oss.
Gick upp typ vid halv 8 idag. Vid 8.45 så var vi och syrran uppe vid stallet. Tog in hästarna, borstade och sadlade sen på. Gav oss iväg på en sväng, som tog ca 1,5 timma. Gick otroligt bra. Vi har aldrig ridit alla tre och Sanna red Björk som vi bara ridit någon enstaka gång, men alla hästarna var jätteduktiga. :) Så et var härligt, men jäkligt kallt var det! :P Hästarna var svettiga så var bara att slänga på massa täcken, lägga ut hö i hagen o sen släppa ut dem. :)
Pratade med Guri (ägaren) på eftermiddagen, och fick reda på att Jennys (en annan "häst-människa" här på Gråsta) häst Balder dog idag på förmiddagen! :O Han fick kolik igår och det gick inte att rädda honom... det är så fruktansvärt sorgligt, kan inte fatta att han är borta. :'( <3 Kommer alltid minnas denna underbara kille! <3

Hem för att laga mat sen och sen vid 1 så åkte Sirkka hem. Då gick syrran o jag ut o skottade snö. Tungt, men ändå skönt, fast ryggen gör ont nu. :/ Kaninerna fick rent efter det och de fick även gå ut en liten sväng. Känns konstigt att Tessi inte får vara ute nu. Hon sitter inne i sin bur, med sin jättemage och bara äter typ. :P <3 Men snart så ska de där små ploppa ut. :D

Resten av dagen har jag tagit det lugnt, packat till SM:et imorrn och kollat väderprognoser varannan halvtimma typ. Ska bli världens skitväder inatt/imorrn, så i värsta fall kan vi inte åka! :O :'( Men jag måste hålla hoppet uppe...
Nu ska jag duscha och sen glo på tv. Blir sängen tidigt ikväll eftersom jag ska upp vid typ straxt efter 6 imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0