Första dagen på det nya året!

Nyår firades hemma med familjen (som alla andra år). Käkade god mat, god efterrätt, godis... :) Vid 12-slaget gick vi ut för att titta på fyrverkerierna runt omkring oss. Jättefint, de få vi såg. Det var dåligt med fyrverkerier i år. :( Men men... nytt år är det nu i alla fall. ;)

Vaknade vid 8.50 i morse, hade nog kunnat sova hela dagen, men var tvungen att gå upp. Ge hungriga kaniner mat. Toulose hade inte ätit upp sin knäckemacka och sin morot inatt, så blev lite fundersam där.
Halv 11 började jag jobba. :) Jobbade med Emilie, vilket alltid är lika roligt. :D Slutade klockan 14. Åkte hem o käkade mat, och sen så gick syster o jag ut till kaninerna. Då upptäckte jag att Toulose inte hade rört sin mat under dagen. :O Så jag tog upp honom, kände på honom och kände direkt att hans magsäck var svullen. :S
In med honom för att tempa honom, och han hade en temp på 37,6 och de ska ha mellan 38,5-40,5. Illa... :O
Så då fick vi ringa Helena (veterinär), och höra om vi kunde få kanyler av henne, för vätska hade vi redan hemma, och även smärtstillande. Hon var jättesnäll o sa att vi kunde komma o hämta hos henne. Så vi drog till Malmköping, hämtade dem och sen hem för att ge Toulose. Nu var det bara att vänta... efter några timmar, så tog vi in honom igen och tempade honom. 37,3. :O Inte bra... så i med paraffinolja, och mer vätska i nackskinnet, så nu väntar vi och ser igen. <3

Nora och Klara var här idag på eftermiddagen och kollade på Ice Age 3 med oss. :D <3 Mycket trevligt... härliga människor de där två. ;) <3

Nu ska jag i alla fall titta på tv, sen kolla till Toulose o tempa honom igen o hoppas att tempen har gått upp. <3
Sen blir det nog sängen. Ska jobba imorrn också, 14-21. Helt okej, men det passet är lite tråkigt bara, men jobbar med Malin, så det är roligt! :)
1 Januari är i alla fall avklarad, den kunde ju ha slutat lite bättre, men... nu blickar jag framåt!


Fick bara en bild på fyrverkerierna. ;)

Mamma pulkaåkte in det nya året! ;) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0