Nära ögat... :S

Igår så kom äntligen Mikaela hit. :D <3 Vi gjorde tacos och satt sen ute i våran mysiga bod o käkade det, och kollade på 2 filmer. :) Sen satt vi o pratade om allt och inget typ. Först kollade vi på klockan o då var den typ 20.00, sen så kollade Mikaela efter ett tag o då var klockan 20.45, men nästa gång vi kollade så var klockan helt plötsligt 22.00! :O ;) Vi bara pratade o pratade o tiden bara flög iväg. Så härligt! :D Tack för en underbar kväll! <3

Idag så vakande jag 6.45 och kunde inte somna om. :S Så låg o småsov till 7.15, sen låg jag o läste ett tag. Gick upp o gav djuren mat och gjorde mig i ordning lite. Sen vid 10 så hämtade vi Nora o sen drog vi till Snösvad, till Boris. Vi mockade först och borstade sen Boris. Sadlade på honom och sen skulle jag rida honom lite i ridhuset. :) Det gick bra till en början, bara lite småskutt o några små kast med huvudet. Sen så skulle jag bara låta honom trava på lite längre tyglar och då sprang han på lite för fort och då tog jag tag lite grann i munnen på honom för att han skulle sakta av, men då fick han värsta utbrottet. Han bockade, halvstegrade, sparkade bakut, slängde upp huvudet (han nockade mig ett flertal gånger, men tack vare skärmen på hjälmen så träffade han inte mitt ansikte) och sen la han bara bakbenen under sig o for iväg i hejvild galopp. Allt jag tänkte på var att hålla mig kvar. Så jag knep åt med låren, höll tag i manen och drog tag i vänster tygel, men han stannade inte. Sanna börajde springa emot honom för att få stopp på honom, men då stannade han precis. Jag hoppade bara av o gick därifrån o lämnade honom åt Sanna. Hon knöt upp tyglarna och sen skickade hon runt honom i ridhuset (en horsemanship övning som jag inte orkar förklara just nu), men han gjorde allt rätt där, men Sanna fick i alla fall sista ordet.
Jag har bara blivit rädd för en häst en gång i mitt liv (det var Tuttan på ridskolan när hon sparkade mig), men idag blev det en andra gång. Jag blev aldrig rädd för Gobban som jag red förrut, som bockade och sparkade bakut när man red henne, för jag kände att jag hade kontroll, men jag hade noll kontroll över Boris. Erica kom precis med Jordan då när det hade hänt så jag fick sitta upp på honom barbacka en liten stund. Kändes skönt att få avsluta det så. :)
När vi kom hem så var Charlies ägare här o hämtade honom. Känns faktiskt tomt nu utan honom... :( <3
Käkade lite mat sen och gick ut o gjorde rent hos kaninerna sen. <3 Efter det så gav sig Nora, jag o Guri ut på en skidtur. Var kallt, men ändå härligt. :) Åkte hem till Nora sen o drack varm choklad o käkade bulle. Mycket mysigt! Nu kommer snart bror Robert hem. :) Ska käka mat med honom då och sen ska jag bara ta det lugnt... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0