Övningskört! :D

I morse så åkte vi ut till stallet. Jag mockade, och fyllde på halm, medan syrran fixade alla höpåsar och så. När det var färdigt så tog vi in Boris o Toronto o borstade dem. :) <3 Upptäckte då att Toronto var varm på höger fram och han haltade sen när vi travade honom. :( Han har varit halt, men de trodde att det var bra.
Släppte ut dem sen igen och då fick alla hästar i den hagen lite hösilage, eftersom det var så kallt. Jordan stod kvar en bit bort, men kom sen rusandes och först så vek han av från Pelle (han är bossen), och då trodde vi att han skulle springa till den högen som var ledig, men han fortsatte föbi den och då såg jag att han hade nått efter sig. En lina hade fastnat mellan hoven och skon. Linan var säkert 4-5 meter lång. Precis då kom hans ägare, så vi hjälptes åt att få bort det. <3
Åkte hem sen, och eftersom jag redan var påklädd så stannade jag ute o gjorde rent hos alla kaninerna. :)
Längtar tills syrran blir frisk för det är ganska jobbigt att göra rent hos 12 kaniner själv när det är 20 minus ute.
Och Charlie skulle ha åkt hem idag, men hans ägare ringde o frågade om han kunde stanna till lördag, kanske söndag. Så han stannar ett tag till. :)
Gick sen in o duschade efetrsom jag var stelfrusen. Sen så kom Eva hit, mammas kompis som hon inte träffat på typ 6-7 år. :O Hon var sig lik och lika trevlig. :)

Syrran och jag tränade Nasse o Qiwi idag också, i garaget, inför SM i februari! Nasse har börjat röra sig lite mer obehindrat på underlaget, men hoppningen går sådär inomhus, men vi tränar vidare. :) <3
Har nyss varit ner till båtvarvet och kört bil på isen. :D Riktigt kul, men roligast är att köra med brorsans BMW! ;)
Men han och Malin kommer hit i helgen, så då blir det nog till att köra BMW. :P
Övningskörde sen från isen och hem. Gick faktiskt otroligt bra, fast jag inte kört på många månader.

Nu ska jag sätta mig i soffan o mysa med min familj! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0