One week without you <3

Igår så blev Flingan dålig. Hon kunde kissa ordentligt, utan det kom bara lite lite... så var bara att sätta sig o ringa runt till massa veterinärer. De flesta trodde på urinsten. Då är det bara operation som gäller, en fredagkväll... :/
Så det var bara att försöka få så många tips som möjligt på vad vi kunde göra för stunden. Så vi gav henne vätska i nackskinnet och sen var det bara att vänta o se. Idag så mådde hon lite bättre. Hade kissat en del under natten... en veterinär skrev ut antibiotika till henne idag. Ska testbehandla med det... en sak kan vi i alla fall konstatera. Hon har ingen jättestor urinsten, om det nu är något sånt, för då hade hon inte levt idag.
tror inte hon har urinsten/grus för då bör kisset vara grumligt och det är det inte... hmm. Så det kan vara någon infektion, så vi hoppas att antibiotikan hjälper. Men är jobbigt att se henne så slö... man ser ju att det inte står rätt till. Men hon är ju pigg ändå, äter och så... så länge hon vill så kämpar vi på! <3

Har inte hänt så mycket mer idag. Har hjälpt mamma att strukturera upp lite i garaget, åkt skidor och sen gjort rent hos kaninerna. <3

Idag är det 1 vecka sen min lilla Tessi somnade in. <3 Veckan har varit fylld med tårar, sorg, längtan och saknad, och försök att hitta svaret på "varför?".
Den där tomma känslan inom en. Att en stor bit av en själv fattas. Att man faktiskt måste acceptera att hon är borta, att hon inte kommer tillbaka, är nog det som varit jobbigast. Har kolat på bilderna på henne om och om igen... ibland har jag lett, men ibland har tårarna kommit. Jag vill minnas ALLT det positiva, men ibland gör det så ont...
En sak vet jag och det är att jag alltid kommer sakna och älska min lilla tös för alltid! <3

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0